понеделник, 23 март 2015 г.

Кои са някои основни отговорности на втори помощник-капитан? /2 част/




Кои са някои основни отговорности на втори помощник-капитан? /2 част/

Всеки кораб има старши помощник-капитан както и втори помощник-капитан. Вторият помощник - капитан е длъжен да осигури пълното изправно състояние на противопожарното имущество и всички поставени и налични системи, които по един или друг начин са свързани с противопожарното оборудване на един кораб. Необходимо е да се следи за редовното презареждане на пожарогасители и системите да са в готовност при нужда. Всяко едно лице на кораб има своите задължения, които трябва да спазва и д следи за тяхното изпълнение, за да не се получават проблеми и грешките да се хващат навреме. Много стриктно се следи какво е използването на противопожарното имущество за други цели. Вторият помощник - капитан следи състоянието на системата за въгледвуокисно пожарогасене, а при необходимост и за нейното затваряне в нормални условия на експлоатация. Задължително е да се спазва своевременното презареждане на наличните системи с пожарогасящи средства и поставените  пожарозащитни врати, които биха помогнали за бързото изолиране на проблем.

Има много изисквания и работа на един кораб. Това, което вижда един турист или просто човек, който си плаща билетчето, за да се повози на корабче е нищо, в сравнение с това, което става долу. Особено за кораби, които превозват опасни товари и отрови. Точно затова е задължително да се следи за състоянието на пожарната магистрала, целта е да не се допуска замръзване, както и ръждясване на клапаните или каквато й да е било неизправност в съединенията. На един кораб има голям брой служители, като всеки е разпределен със своите задължения и отговорности. Важна роля играе всеки един от тях и всеки е отговорен за изпълнението на работата си. Главният механик е лице, което отговаря за състоянието на противопожарния инвентар и противопожарното оборудване, именно той следи за стриктното и изправното състояние на противопожарните помпи, всички налични инсталации и нужни системи на кораба. Това е човека, който е длъжен да осигури една непрекъсната готовност за действие на противопожарните помпи и системи. Те трябва да са в пълна изрядност, за да могат при проблем и нужда веднага да заработят безотказно на задвижване на вратите в пожароустойчивите прегради както и в изправността на противопожарните устройства. Всички правила за пожаробезопасност в машинното отделение е длъжен главният механик да отговаря за изпълнението им. На един кораб има задължително и втори механик. Той също отговаря за отличната работа и техническото състояние на корабните технически средства, които са насочени към работа при пожарогасене и противопожарно обзавеждане на всяко едно машинно отделение.  Отговаря и за котелното отделение и за навременното зареждане и поддържане в отлично техническо състояние на всички пеногасителни, въгледвуокисни, парогасителнии др. системи за пожар на кораба. Според вас колко длъжности има на един кораб?

Няма коментари:

Публикуване на коментар