Тръгването на детска ясла или градина е като откриване на
цял нов свят за вашето дете. От него се очаква да развие координация, чувството
си на независимост, оправност и увереност в себе си. И колкото повече време
минава от първия ден в детската ясла
толкова повече ще се очаква от детето да може да се справя с все повече
неща без чужда помощ, да приема повече отговорности и да спазва правилата все
по-стриктно. Във връзка с това има умения, които се изисква да бъдат на лице
преди и след яслата и детската градина.
Преди започването на детската градина и след завършването на
яслата детето ви трябва да може:
-
Да познае някои букви
-
Да хваща молив правилно
-
Да може да използва ножици, лепило, молив,
линийка.
-
Да си напише първото име по възможност с главна
буква
-
Да брои до 10
-
Да тупка топка
-
Да класифицира предмети според техния размер,
форма или качество
-
Да говори с пълни изречения
-
Да разпознава някои команди като спри
-
Да запомни името си, адреса си и телефонен номер
на родител
-
Да използва гребен, четка за зъби и други лични
хигиенни средства
-
Да се облича само
-
Да слуша история без да прекъсва разказвача
-
Да почиства след себе си
-
Да се отделя от родителя лесно
Ако все пак вашето детето не може всичко това то не се
притеснявайте, в детската градина ще го научи със сигурност! По-важното е да
научите детето да може да разчита и на себе си за някои по-лесни неща, а не за
всичко да чака вас. Често родителите биват изненадани от децата си, които само
след няколко седмици в ясла в София
вече са усвоили умението да си обличат якето сами и да си обуват обувките сами
или да си мият зъбите след ядене без да бъдат подканяни. Колкото по-отрано
обърнете внимание на самостоятелността на детето ви толкова по-бързо то ще се
адаптира в новата обстановка на яслата или детската градина.
След като детето ви завърши детска градина и преди да тръгне
на предучилищна трябва да може:
-
Да разпознава главните и малки букви от азбуката
-
Да си пише първото и последното име правилно с
малки и главни букви
-
Да различава гласните в азбуката
-
Да преразказва кратка история със свои думи
-
Да слуша активно, когато му се разказва или
казва нещо
-
Да пише и брои числата до 30
-
Да разбира пространствени връзки като горе-долу;
ляво-дясно, отпред-отзад
-
Да сравнява два предмета
-
Да брои монети
-
Да разпознава най-близкия час на часовника (без
минутите)
-
Да познава дните от седмицата и месеците от годината
Колкото повече информация давате на детето ви толкова
по-адаптивно ще бъде то в училище. За това е важно да му отделяте време и у
дома, а не да разчитате само на възпитателите в детската градина. Но и
прекаленото изискване от децата за твърде много неща може да претовари
психиката им и да ги направи по-малко уверени в себе си. Частните детски ясли в София разработват образователни игри,
с които да не натоварват крехката психика на децата с твърде големи очаквания
от тях, а в същото време те да възприемат бързо, лесно и с желание новите неща
и информация. Доказано е, че артистичните занимания като рисуване, апликиране,
занимания тип млад техник или танци и театрално изкуство правят децата
по-комуникативни и засилват тяхната логика и активно мислене.
Няма коментари:
Публикуване на коментар