понеделник, 1 септември 2014 г.

От конкретно към абстрактно мислене




От конкретно към абстрактно мислене

Знае се, че ученето е обусловено от развитието на всеки един мозък и от това каква е неговата възможност да преработва получената  информация. Тук трябва да уточним, че  при всеки човек, развитието  протича по специфичен начин, определящ се  от вродените възможности и от взаимодействието му с околната среда. Всички деца мислят само в тип категории, които са точно сега и веднага, за тях е важно да могат да видят или да  докоснат всичко  което се случва именно в настоящия момент, те нямат усет за време и ако им кажете, че ще се върнете след два часа, за тях остава просто чувството, че ги оставяте, дори и за една минута. Всички деца имат много играчки, ако една от тях  се скрие, то тя изчезва и от съзнанието на детето. Това се нарича  конкретно мислене. Хубаво е да бъдат насочвани към сугестопедия за деца, или друг тип курс, който ще им помогне да развият своето мислене и начин на учене.

Всички ние  възрастни мислим в конкретни измерения. Това са например избирането и мерене на дреха, да се  видим  как ни стои. Растейки децата, започват да развиват способността си  да мислят и за неща, които не са непременно свързани със заобикалящата ги среда. Те си  представят модели  ситуации, мислят за  идеи, които нямат връзка със сегашните  и реални събития или предмети, които ги заобикалят. Започват да мислят  абстрактно.  От голяма полза е ако децата от малки мислят за ученето като нещо приятно, а не като задължение. Всеки един учител  работи с децата, за да ги подпомогне да преминат постепенно от конкретно към абстрактно мислене. Децата правят  преход от едното  към другото  мислене, като преминават през едни и същи етапи, в една и съща последователност, но с различна бързина на усвояване. Със сугестопедия обучение за децата е идеална възможност те да научат лесно чужд език, като същевременно се забавляват и играят. Така ще разберат, че ученето може да бъде и забавно и ще го правят с желание. Има  деца, които  могат по-бавно да развият своето абстрактно мислене. При  работа с подобно деца е добре да се използват примери основани на конкретното мислене. За някои деца плодовете, които са с обелка са еднакви независимо, че става дума за различни видове плодове. Едно от големите предизвикателства на всеки един, който преподава е как абстрактните идеи да се свързват, по начин, който да помогне на децата да  изградят смислено цялото. Деца, които има някакви затруднения  при ученето, учат все едно са в затворена кутия.  Често срещан проблем е, как могат да  изработят проект по една  тема, но не успяват да приложат абсолютно същите умения при друга такава  задача. Важно е да ги насочите и да им помогнете да развият своето правилно мислене.

Няма коментари:

Публикуване на коментар