От конкретно към абстрактно мислене
Знае се, че ученето е обусловено
от развитието на всеки един мозък и от това каква е неговата възможност да
преработва получената информация. Тук
трябва да уточним, че при всеки човек,
развитието протича по специфичен начин,
определящ се от вродените възможности и
от взаимодействието му с околната среда. Всички деца мислят само в тип
категории, които са точно сега и веднага, за тях е важно да могат да видят или
да докоснат всичко което се случва именно в настоящия момент, те
нямат усет за време и ако им кажете, че ще се върнете след два часа, за тях
остава просто чувството, че ги оставяте, дори и за една минута. Всички деца
имат много играчки, ако една от тях се
скрие, то тя изчезва и от съзнанието на детето. Това се нарича конкретно мислене. Хубаво е да бъдат
насочвани към сугестопедия за деца,
или друг тип курс, който ще им помогне да развият своето мислене и начин на
учене.
Всички ние възрастни мислим в конкретни измерения. Това
са например избирането и мерене на дреха, да се
видим как ни стои. Растейки
децата, започват да развиват способността си
да мислят и за неща, които не са непременно свързани със заобикалящата
ги среда. Те си представят модели ситуации, мислят за идеи, които нямат връзка със сегашните и реални събития или предмети, които ги
заобикалят. Започват да мислят
абстрактно. От голяма полза е ако
децата от малки мислят за ученето като нещо приятно, а не като задължение.
Всеки един учител работи с децата, за да
ги подпомогне да преминат постепенно от конкретно към абстрактно мислене.
Децата правят преход от едното към другото
мислене, като преминават през едни и същи етапи, в една и съща
последователност, но с различна бързина на усвояване. Със сугестопедия обучение за децата е идеална възможност те да
научат лесно чужд език, като същевременно се забавляват и играят. Така ще
разберат, че ученето може да бъде и забавно и ще го правят с желание. Има деца, които
могат по-бавно да развият своето абстрактно мислене. При работа с подобно деца е добре да се използват
примери основани на конкретното мислене. За някои деца плодовете, които са с
обелка са еднакви независимо, че става дума за различни видове плодове. Едно от
големите предизвикателства на всеки един, който преподава е как абстрактните
идеи да се свързват, по начин, който да помогне на децата да изградят смислено цялото. Деца, които има
някакви затруднения при ученето, учат
все едно са в затворена кутия. Често
срещан проблем е, как могат да изработят
проект по една тема, но не успяват да
приложат абсолютно същите умения при друга такава задача. Важно е да ги насочите и да им
помогнете да развият своето правилно мислене.
Няма коментари:
Публикуване на коментар